آشنایی با وب سایت سرچ ها

تاریخ انتشار 1403/2/10
بازدید 31 بار
آشنایی با وب سایت سرچ ها
آشنایی با وب سایت سرچ ها

آشنایی با وب سایت سرچ ها؛ بررسی استراتژی و نحوه عملکرد این وب‌سایت

وب سایت های فروش یک پل ارتباطی بسیار مفید بین فروشندگان یک کالا و خریدارانش است. اونا این امکان رو به فروشندگان می دن تا بتونن راحت تر و بهتر به کسایی که به محصولاتشون نیاز دارند دسترسی داشته باشن و از اون طرف هم به خریداران یک محصول کمک میکنه تا راحت تر کالای مورد نظرشون رو پیدا کنند. سرچ ها یک وب سایت کاربردیه که بیشتر برای همکارا طراحی شده. یعنی چی؟ بیاین بیشتر با سرچ ها و کاری که انجام میده آشنا بشیم.

سایت سرچ ها دقیقا چیکار میکنه؟

توی بازارهای مختلف، مثل بازار موبایل یا لپ تاپ یه سری وارد کننده کالا هستن که محصولاتشون رو به یه سری از همکارای دیگه میفروشن. مثلا شما به عنوان وارد کننده یک محصول یا حتی خریدار عمده یه کالا میخواین اون رو به مغازه هایی که جنس شما رو لازم دارن بفروشین. حالا سرچ ها این وسط کمک میکنه تا شما به عنوان فروشنده بتونین کالاهایی که دارید رو بهتر در اختیار خریدار قرار بدین و راحتتر اونا رو پیدا کنین.

در واقع سرچ ها رو میشه یه وب سایت پیشنهاد کالا در نظر گرفت که توی اون کالاهایی که برای فروش هستن معرفی میشن تا کسایی که به او محصول نیاز دارن بتونن بهتر جنس مورد نظرشون را پیدا کنند. همه چیز توی سرچ ها دقیقا مشخص میشه، از مشخصات اون جنس گرفته تا قیمت و هر چیزی که خریدار باید برای انتخاب جنس مورد نظرش بدونه.

سمت دیگه سرچ ها، خریدارا قرار می گیرن. به این معنی که کسایی که دنبال یه جنس یا کالای به خصوص هستن توی سرچ ها جنس مورد نظرشون را وارد می کنن تا به این ترتیب فروشنده ها بتونن اونا رو پیدا کنند. حالا یه فروشنده که جنس یا کالای پیشنهادی شما رو داره، میتونه باهاتون تماس بگیره و با معرفی محصول خودش، جنسشو بفروشه. به همین راحتی؛ سرچ ها میتونه ارتباط بهتری رو بین خریدارا و فروشنده ها برقرار کنه.

چه کسایی بیشتر با سرچ ها کار میکنن؟

همونطور که گفتیم سرچ ها یه پلتفرم پیشنهاد کالا برای همکاره. اما دقیقا چه کسایی بیشتر با سرچ ها کار می کنن یا به زبانی ساده تر، سرچ ها بیشتر برای چه کسایی طراحی شده؟ در درجه اول این وب سایت میتونه بهترین انتخاب برای وارد کنندگان کالا باشه. وارد کنندگان کالا، هر نوع کالایی میتونن از سرچ ها به عنوان یه بستر آنلاین برای معرفی و فروش راحت تر محصولاتشون استفاده کنند.

در درجه بعدی سرچ ها یه وب سایت آنلاین برای فروشندگان کالاست. هر فروشنده ای که بخواد مستقیم و بدون واسطه جنس خودش رو به خریدارا برسونه، میتونه از بستر سرچ ها برای معرفی و فروش محصولاتش استفاده کنه.

در نهایت این وب سایت میتونه یه فرصت عالی برای فروشندگان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باشه. صاحبان فروشگاه های اینترنتی میتونن در کنار سایت فروش خودشون، از سرچ ها نیز برای دسترسی به یه جامعه بزرگتر خرید و فروش کمک بگیرن. البته قطعا طرف دیگه خریدارای یه کالا هستن که میتونن با کمک سرچ ها، هر کالایی که لازم دارن رو انتخاب کنن و بخرن.

چرا باید از سرچ ها استفاده کنیم؟

سرچ ها مزیت هایی داره که موجب میشه استفاده از اون به هر فروشنده ای پیشنهاد بشه. در درجه اول، استفاده از سرچ ها میتونه این امکان رو به فروشنده ها بده تا بتونن در سریع ترین زمان ممکن و با راحتترین شیوه، به مشتریای جدید و بیشتری دسترسی داشته باشن. سرچ ها فروشنده ها رو به خریداری جدیدتر و خریدارها رو به فروشنده های بیشتر وصل میکنه.

افزایش سود فروش از این طریق از دیگر مزیت های استفاده از سرچ هاست. نکته مهم دیگه در مورد استفاده از سرچ ها، گستردگی دسترسی فروشنده هاست. توی فروش حضوری، فروشنده ها فقط می تونن به خریدارهای محدودی دسترسی داشته باشن. اما توی سرچ ها، قطعا فروش به یک منطقه جغرافیایی خاص محدود نمیشه و فروشنده ها میتونن به خریدارهایی توی شهرهای دیگه هم دسترسی داشته باشن.

سرچ ها یه واسطه نیست. در واقع سرچ ها بستری که باعث میشه فروشنده ها و خریدارها بدون واسطه به هم دسترسی داشته باشن. به همین خاطر هم سود فروش بیشتره و محصولات با قیمت بهتری به دست مشتری ها میرسن. این چرخه در کل باعث میشه که به خاطر حذف واسطه ها، قیمت نهایی محصولات بسیار مقرون به صرفه تر باشن. این هم به نفع فروشنده هاست و باعث میشه که محصولاتشون رو بهتر و بیشتر بفروشن و هم به نفع خریدارهاست؛ چون باعث میشه که کالاهای مورد نیازشون رو با بهترین قیمت خریداری کنن.

در نهایت این که توی سرچ ها، محصولات و قیمت هاشون روزانه آپدیت میشن. به همین خاطر هم خریدارها میتونن هر روز محصولی که مد نظرشون هست رو چک کنند تا بتونن اون رو با بهترین قیمت بخرن. فروشنده ها هم میتونن هر روز هر محصول جدیدی که موجود دارند رو برای فروش توی سایت معرفی کنند.

سرچ ها توی چه زمینه هایی فعالیت داره؟

یکی از مشخصات مهم سرچ ها، بازارهایی که توی اون فعالیت داره. سرچ ها توی بازارهای مختلفی فعالیت داره و تقریبا تمامی اصناف رو در بر می گیره. از بازار کامپیوتر و لپ تاپ گرفته تا خودرو و موارد دیگه. در کل مهمترین زمینه هایی که سرچ ها توی اون زمینه ها فعالیت داره شامل بازارهای زیر میشه:

  • بازار کامپیوتر و لپ تاپ؛ سرچ ها توی بازار کامپیوتر و لپ تاپ تمامی برندها و فروشنده های برتر این صنف رو پوشش میده و فروشنده های برتر این حوزه از سرچ ها استفاده می کنند. در کنار کامپیوتر و لپ تاپ، انواع لوازم جانبی مربوط به کامپیوتر و لپ تاپ هم در سرچ ها قابل خرید و فروشه.
  • بازار موبایل و تبلت؛ همکاران صنف موبایل و تبلت و لوازم جانبی اون میتونن از طریق سرچ ها محصولات خودشون رو برای فروش بزارن تا سایر همکارها و خریدارها بتونن به اون محصولات دسترسی داشته باشن.
  • بازار کنسول بازی و لوازم جانبی
  • بازار ماشین های اداری و لوازم جانبی مانند انواع دستگاه های کپی و پرینتر و محصولات مشابه

دو بازار بزرگ دیگه هم قراره به زودی جزو سرچ ها بشن. یکی از اونا بازار خودرو و لوازم جانبی اونه و دومی هم بازار لوازم خانگی برقی که هر دوی اونا از بزرگترین و پربازدیدترین بازارها هستن.

سرچ ها چطور کار میکنه؟

حالا که فهمیدین سرچ ها چیه و چه مزیت هایی داره؛ باید ببینیم که این پلتفرم چطور کار میکنه یا در واقع چطور باید از سرچ ها استفاده کرد. در کل استفاده از سرچ ها ساده است. برای استفاده از سرچ ها کافیه که ابتدا توی سایت ثبت نام کنید و وارد کردن یه شماره موبایل، حساب کاربری تون رو ایجاد کنید.

حالا توی قسمت پیشنهادات، فروشنده ها میتونن لیست محصولات رو به همراه قیمت ها و مشخصاتی که دارند را وارد کنند. از طرفی هم خریدارها میتونن محصولاتی که نیاز دارند رو توی سرچ ها بنویسن تا فروشنده هایی که اون کالا رو دارند بتونن به خریدار دسترسی داشته باشند. فروشنده ها میتونن توی قسمت ثبت محصول برای فروش، عکس کالای مورد نظر رو هم آپلود کنند.

بعد از اون تمامی همکارهای شما میتونن در سراسر کشور لیست کالاهای پیشنهادی شما رو ببینند و در صورت نیاز با شما تماس بگیرند. از طرفی هم فروشنده ها با دیدن پیشنهادات یا درخواست هایی که خریدارها ثبت کردند، میتونن در صورت داشتن اون محصول، با خریدار تماس بگیرند تا به این ترتیب محصول خودشون رو به فروش برسونند.

توی سرچ ها شما میتونین به لیست دسته بندی محصولات مختلف یا بهتره بگیم بازارهای مختلف دسترسی داشته باشید. این کار شما رو راحت تر میکنه، چرا که میتونین راحت وارد بخش مورد نظر خودتون بشین و در اون دسته بندی، محصول پیشنهادی تون رو ثبت کنید.

حتی برای خریدارها هم این دسته بندی کار رو راحت تر میکنه، چرا که میتونن با انتخاب دسته مورد نظرشون، راحت تر کالاهایی که لازم دارند رو پیدا کنند. در کل سرچ ها طوری طراحی شده که با ورود به اون، کاربران به هیچ عنوان دچار سردرگمی نشن و بتونن خیلی راحت با پلتفرم سرچ ها کار کنند.

یکی از کارهای اصلی برای استفاده از سرچ ها، احراز هویت شدنه. در واقع شما برای این که بتونین از سرچ ها استفاده کنید باید حتما احراز هویت اولیه رو پشت سر بزارید. به خاطر همین باید شماره ملی تون رو به همراه یه شماره موبایل که با کد ملی شما مطابقت داره در سایت ثبت کنید. بعد از این که کاربران محصول پیشنهادی مورد نظرشون رو توی سرچ ها ثبت کردند، باید منتظر بمونن تا درخواست شون ثبت و تایید بشه. بعد از اون درخواست ارسال میشه و توسط دیگر همکاران و خریداران مشاهده میشه.

ویژگی های جذاب سرچ ها چیه؟

سرچ ها یه مسیر راحت برای معرفی محصول و فروش داره. به همین خاطر هم کار با اون برای اکثر کاربرها بسیار راحته. برای استفاده از سرچ ها نیازی نیست که فرشنده ها مسیرهای پیچیده ای رو طی کنند. کاربری راحت سرچ ها به خاطر داشتن یه رابط کاربری ساده، باعث میشه که کاربرها خیلی راحت بتونن از اون برای خرید و فروش استفاده کنند.

کارایی و دسترسی های گسترده از دیگر ویژگی های مهم سرچ هاست. همونطور که گفته شد، سرچ ها به بازارهای بسیار مهمی دسترسی داره که همین موجب میشه کارایی اون مد نظر گروه های متفاوتی قرار بگیره. فعالیت متنوع سرچ ها در حوزه ها و بازارهای مختلف یک مزیت مهم برای این پلتفرم محسوب میشه.

درخواست ها توی سرچ ها خیلی راحت ثبت و ارسال میشن. ارسال در لحظه موجب میشه که در کمترین زمان ممکن سایر همکاران بتونن پیشنهادات رو ببینن و با فروشنده تماس بگیرند. سرچ ها همچنین امکان افزایش بازدید پیشنهادات کاربران رو هم داره که همین موجب میشه فروش توی سرچ ها بیشتر و بهتر باشه.

هدف اصلی سرچ ها، افزایش فروش فروشندگان بازارهای مختلف. در نتیجه سرچ ها به ساده ترین اما هوشمندانه ترین روش ممکن به فروشنده ها کمک میکنه تا فروش شون رو بیشتر کنن و سود بیشتری به دست بیارن. این یعنی سرچ ها در راستای بهبود شرایط اقتصادی بازارهای مختلف فعالیت میکنه.

عضویت در سرچ ها بسیار راحته و به مراحل متعدد و پیچیده نیاز نداره. با یک ثبت نام ساده و احراز هویت اولیه میشه توی سرچ ها یه حساب کاربری ایجاد کرد و از این طریق به هزاران درخواست و پیشنهاد خرید و فروش دسترسی داشت. سرچ ها شما رو به یه شبکه گسترده از همکاران وصل میکنه؛ چیزی که قطعا بدون وجود چنین بستر آنلاین گسترده ای غیر ممکن. توی سرچ ها میشه با یه ثبت نام ساده و راحت و ثبت درخواست، در کمترین زمان ممکن فروش رو آغاز کرد؛ چی بهتر از این؟

همکاران برتر سرچ ها رو بشناسیم

در حال حاضر فروشگاه ها و همکاران برتری هستند که از سرچ ها استفاده میکنن تا بتونن سریع تر و راحت تر به همکارانشون دسترسی داشته باشند. بهترین همکاران سرچ ها در حال حاضر، همکاران زیر هستند:

  • فروشگاه اینترنتی سیگنال آی تی؛ این فروشگاه بزرگ که از سال 1379 فعالیتش رو در تهران شروع کرده، یک فروشگاه بزرگ عرضه قطعات کامپیوتری و در حال حاضر جزو اولین فروشگاه های بزرگی که با سرچ ها همکاری میکنه
  • فروشگاه اینترنتی بروز کالا؛ این فروشگاه اینترنتی بزرگ یکی از اولین فروشگاه هایی که با سرچ ها همکاری داشته. این فروشگاه بزرگ در زمینه فروش کالاهای دیجیتالی فعالیت میکنه.
  • فروشگاه فراز سیستم، فراز سیستم یک فروشگاه بزرگ در زمینه عرضه لوازم و تجهیزات جانبی کامپیوتر که تنوع بی نظیر محصولاتش اون رو به یکی از فروشگاه های محبوب اکثر کاربران تبدیل  کرده است.

پشتیبانی همه جانبه و ارتباط با ما

تا اینجا سعی کردیم هر چیزی که باید در مورد سرچ ها و عملکردش بدونین رو بهتون بگیم. با این حال اگه در مورد همکاری با سرچ ها و استفاده از اون هر سوالی داشته باشید، تیم پشتیبانی قوی سرچ ها آماده کمک به شماست. شما میتونید از طریق شماره های زیر با تیم پشتیبانی سرچ ها در ارتباط باشید و هر سوالی که داشتید رو از ما بپرسید. ما اینجاییم تا به تمامی سوالات شما در مورد سرچ ها جواب بدیم.

آدرس ما: بلوار سعادت آباد.بالاتر از تقاطع دریا،خیابان سی و هشتم،پلاک۲۰

شماره های تماس با ما: 02191030512